• Giroscopi

Giroscopi cultural va néixer el 2007 amb la voluntat de ser una Fira d’iniciatives culturals, un gran centre de treball i divulgació del sector cultural gironí, un espai per donar-se a conèixer, amb la possibilitat d’establir col·laboracions i d’ampliar coneixements, capaç de crear sinergies entre agents culturals –institucions públiques, organitzacions sense ànim de lucre i empreses privades-, i de construir un observatori del sector.

Les tres primeres edicions, Giroscopi va tenir forma de fira, amb estands expositius de projectes culturals, públics i privats, jornades de formació, i mostra d’espectacles que il·lustraven la fira i s’obria al públic en general.

En les darreres edicions, les jornades de formació han seguit ocupant dues jornades dels mesos entre octubre i novembre, seguint amb l’objectiu d’itinerància, i la mostra s’ha ofert a diferents municipis en diferents dates.

Giroscopi es manté actualment com la xarxa de tècnics de cultura de les comarques gironines, oferint jornades de formació, intercanvi i mostra d’espectacles com la que teniu a les mans, amb una clara voluntat de ser un punt de trobada que ofereixi recursos i que faciliti l’intercanvi entre els agents culturals del territori.